tisdag 18 december 2007

Marimekko skålen från iittala

Var nere på stan igår, skulle träffa två gamla kompisar och äta middag. Och är man nere i stan så här i juletid så måste man ju passa på och titta lite i affärerna. Gick inom Inspiration och där stod den, Marimekko skålen från iittala, den i klarglas. Det var kärlek vid första ögonkastet och totalt omöjligt att motstå. Har tittat på skålarna innan men inte riktigt fastnat för dem, gillar inte de som är lite murriga, gillar klara färger. Just denna i klarglas har jag inte sett innan och när jag sen dessutom såg priset, 135kr styck gick det inte att motstå och en skål var tvungen att följa med mig hem. De hade de röda med men det får vänta tills senare, om inte annat så ska jag och G inom Fabriksbutiken när vi är i Göteborg under mellandagarna och då hoppas jag kan kunna hitta den där.




[Bilder: viacristalina.com]


Inga kommentarer: