tisdag 8 januari 2008

Klockradio a lá retro

Ibland dyker det upp saker i mitt huvud som jag bara måste ha och nu senast så har jag önskar mig en klockradio till sovrummet. Har nämligen en teori om att jag och G kommer att vakna lättare om det är en radio som går igång istället för en mobil. Det hela känns dock lite som en teknisk tillbakagång och att jag dessutom beställt en klockradio i retrostil gjorde väl inte det hela mycket bättre..
Googlade i alla fall på klockradio + retro och fick tackvare ett gammalt blogginlägg ta på radion nedan som finns på ClasOhlsson. Påminner mig lite om Tivoli men till ett betydligt bättre pris, eller vad sägs om 129kr? Vad tycker ni?

[Bild: Clasohlson.se]



[Bild: Tivoliaudio.se]


Även klockan nedan hamnade i min varukorg, har letat ett tag efter en ny eftersom min nyvarande är fruktansvärt tråkig och hur skulle jag kunna motstå denna underbart röda? Lite retrostuk över den med faktiskt.

[Bild: Clasohlson.se]


Så nu återstår bara att ha massor med tålamod och vänta på att det ska dyka upp ett paket till mig hos posten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den röda klockan var fantastisk :-))
Fanns den i andra färger oxå, kanske man kan ha en i varje rum *s*
Må gott
Rebecka