måndag 28 januari 2008

Nya kuddar till sovrummet

Har letat efter kuddar att ha i sovrummet. Problemet har varit att väggarna har en grön färg som är svår att matcha något med. Har försökt med gröna kuddar och därefter gjordes det försök med guldiga. Men nu när vi går mot ljusare tider kände jag att lite våriga kuddar behöves. Tanken först var att hitta ett tyg med svart bas och tryck med blommor i rött och grönt. Hittade ett underbart på Tradera men förlorade tyvärr budgivningen. Gav mig alltså ut på nätet och inne på Åhlens hittade jag kudden nedan, tyget heter Alice, och tyckte väl att det var ganska snyggt men det hade ju inte svart bakgrund.

I lördags begav jag mig i alla fall ner till stan för att leta tyg och efter att ha varit inne i diverse tygaffärer utan att hitta vad jag sökte gick jag in på Åhlens, det kunde ju inte skada att titta. Sagt och gjort och väl där insåg jag att tyget nog faktiskt skulle kunna funka. Dock övergavs tanken på att köpa kuddarna färdigsydda ganska snabbt, 175kr styck var lite mer än vad jag var beredd att ge. Ändrar om alldeles för ofta hemma för det och så säker var jag inte på dem. Sagt och gjort, jag köpte 1 meter tyg istället och begav mig hem till symaskinen som jag lånat av mamma och faktiskt börjat bli kompis med. Resultatet kan ni se nedan:

[Bild: Ahlens.se]



Förebild[Bild: Privata]

Som ni kan se på bilderna blev det hela tre kuddar och en tavla av tyget. Har dessutom lite tyg kvar som jag är lite inne på att klä en lampskärm med. Och så mycket billigare det blev, 1 meter tyg kostade 90kr. Billigt och bra! Och sånt gillar vi.. *ler*

4 kommentarer:

Mia sa...

Fy vad mysigt med alla tyger! Textil är något jag underskattat vilken skillnad det gör för ett rum!

Anonym sa...

Åhh jag gilalr den våriga kudden från Åhlens! Kram

Anonym sa...

Jag bara måste få veta var du köpt det svarta överkastet? Letar runt som en tok efter en exakt likadan!

Jenny sa...

Överkastet är köpt på Ikea och finns fortfarande kvar i deras sortiment. Priset är absolut överkomligt så det är bara att åka dit. Lycka till!