fredag 18 januari 2008

Vill ha: Sailor

[Bild: Nvp.se]

När jag tog studenten undrade min släkt vad jag önskade mig för kaffeservis. Kaffeservis sa jag och såg frågandes ut. Hur skulle jag veta vilken servis jag ville ha? Och vad skulle jag ha den till? Jag drack ju inte kaffe, drack ju inte ens te. Samma procedur upprepade sig när jag fyllde 20 då de återigen tyckte att jag borde ha en kaffeservis.

Idag har detta ändrats något, te dricker jag gärna och ofta medan kaffe inte riktigt har blivit en favorit än. Visst slinker det ner en latte nångång då och då men jag tror aldrig jag kommer att bli en storkonsument vad gäller just kaffe. Men idag vet jag vilken servis jag skulle vilja ha, om jag nu nödvändigtvis måste ha en. Är nämligen kär i servisen nedan, Sailor från Gustavsberg. Hur skulle man kunna vara annat? Den kombinerar nämligen två av mina favoritegenskaper, dels så är den röd och dels så är den randig. Vad mer kan man önska sig? Synd bara att den är groteskt dyr och att jag inte lär få några presenter från min släkt förens jag fyller 30. Men nu vet jag i alla fall vad jag ska svara nästa gång de undrar..

1 kommentar:

Moster Mjölgumpa sa...

Oj vad snygg den är. Synd att jag redan har två kaffeserviser som inte används.