lördag 9 februari 2008

Oplanerat Ikeabesök

[Bild: Ikea.com]

Alltid roligt att åka till Ikea och eftersom jag ändå skulle ha lattemuggar att använda som blomkrukor och vi kände för en utflykt passade jag och G på att åka dit idag. Tanken var att vi skulle ta det lugnt, titta och inte köpa på oss allt för mycket. Hittade mina lattemuggar och allt var frid och fröjd. Vi fikade lite när vi kommit halvvägs och efter det gick det bara utför.

På mattavdelningen hittade vi mattan nedan, Hampen, och varken jag och G kunde inte hålla fingrarna i styr. Det blev en var, en till hans vardagsrum och en till mitt. Får återkomma med bilder sen så ni kan bedömma var den passade bäst. Får dock se hur länge den håller sig vit, speciellt min är väl i riskzonen på grund av kissan.
[Bild: Ikea.com]


När jag ändå var igång och shoppade kunde jag inte motstå att köpa en läslampa att ha vid soffan, har saknat en sådan och denna ingår i samma serie som jag har i vardagsrummet sen innan. Dessutom skulle just denna utgå inom kort och då får man ju passa på medans den fortfarande finns? Eller?
[Bild: Ikea.com]

Återkommer imorgon med bilder på mitt "uppdaterade" vardagsrum och kanske även lite bilder på min nya gardin i köket. Grymt bra blev den, misstänker att min syslöjdslärare hade fel när hon ansåg att jag inte kunde sy.. *ler*

2 kommentarer:

Tjohalia sa...

Vilka fina fynd du har gjort :) Kram Sandra

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ja ikea besök brukar alltid medföra en hel del annat än just det man tänkt sig!!!

sist vi var där, förra helgen, kom vi hem med en matta...o 2 kassor av prylar...som vi inte alls planerat köpa!!!

Men kul är det!!!