tisdag 4 mars 2008

Creme brulee, morgonrock och krus från Höganäs


Helgen har mer eller mindre bara bestått av två saker:
  • Förbereda inför fest
  • Ha fest

G fyllde ju år förra tisdagen och jag fyllde år igår så vi bestämde oss för att slå i hop våra födelsedagar. Fredagen tillbringade jag förvisso ihop med the girlz så lite variation fick jag trots allt. Men både hela lördagen och söndagen gick åt till att förbereda allt som skulle förberedas.
Lördagkväll drog vi igång första festen och sen tog det liksom aldrig slut.

Bland annat provade vi G's nya brännare och gjorde creme brulee till min mamma med sambo som kom förbi i söndags eftermiddag. Grymt gott blev det men tyvärr ingen bild. Vi hade i lite lakrits och det kan jag verkligen rekommendera. Återkommer med receptet senare.


[Bild: Minns inte]

Fick en mängd fina presenter:
  • En underbar röd morgonrock
  • Ett Höganäskrus, ett riktigt gammalt sådant
  • Frukostskålar från iittalas Origo serie
  • Vas från iittala
  • En väldigt gullig men väldigt stor spargris
  • Ett presentkort på middag på Bjerreds Kallbadhus för mig, G och två kompisar
  • Massor med choklad
  • Spelet Skip-bo


[Bild: worldwidechocolate.com]

1 kommentar:

Tjohalia sa...

Grattis till er båda! Det lät som en härlig fest med massa fina presenter. Kram Sandra