onsdag 23 april 2008

Temavecka: Blommig onsdag


Onsdag: BLOMMIGT

[Bild: Privat]

Temaveckan hos Ellas inspiration fortsätter och när jag började leta efter blommigt där hemma insåg jag att jag faktiskt har en hel del saker med blommönster på. Men var tvungen att visa en av mina favoritsaker hemma, en av mina älskade krukor från Rosa Ljung. Har lyckats samla på mig ett dussin nu och det har resulterat i att jag nästan bara har dessa krukor framme. Har dock ett krav: krukorna ska vara helvita. Enda undantagen från min Rosa Ljung fetischism är lattemuggarna jag har i köket, enda som fick plats på fönsterkarmen, och en röd kruka jag har på toaletten.

Dessa krukor finns i en mängd färger och former, men den enda icke vita kruka jag har är en blå ampel som hänger i mitt kök. Och den är faktiskt en slump, precis när jag flyttat in i min första stora lägenhet var jag på auktion med min mor och ropade då in en låda med krukor och längst ner låg just denna blåa ampel. Det finns även massa figurer, skålar osv från Rosa Ljung men dessa har jag aldrig fallit för, kanske för att det blir för mycket. Men på krukorna är det precis lagom och jag tycker att det bryter av fint mot min övriga inredning.

Vad tycker ni? Är det någon mer som gillar dessa krukor? Eller är jag ensam?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är de fina krukorna. Kul att sådana kommer tillbaka igen. Mamma har en hel uppsättning med rosa kannor och annat, de är också fina. Skall nog leta fram dem nästa gång jag är hemma=)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Jättefin...börjar ju bli inne med blommor o romantik...kul, just min stil!!

Kram Millan
~~~<~~<<@

Anonym sa...

Jättefina krukor! Lantligt romantiskt! Ha en fortsatt mysig kväll! Imorgon rutor i stort och smått... Kram Karin