torsdag 18 september 2008

Önskedrömmar - Sovrum

Tänkte att jag skulle införa en ny kategori; Önskedrömmar. Här tänkte jag visa de saker jag om jag fick bestämma skulle omge mig med. Det kommer att förekomma både designklassiker och nyproduktion, det kommer att blandas dyrt med billig och så vidare. Min förhoppning är att åtminstone några av de saker jag visar här kommer innan för min dörr i framtiden. Men det är ett senare blogginlägg..

Först ut är sovrummet. Jag tänker mig vita väggar och vitt golv, till det vill jag ha en fransk balkong med öppna dörrar så de vita linnegardinerna fladdrar i vinden. Säng, byrå och garderober ska vara i mörkt trä och till detta vill jag ha:


[Kollage: Eget med bilder från blandade källor]

Swing vas: stor 350 kr
Nightfly: liten 2 250 kr
Kartell Componibili: 3-fack 910 kr
Kartell Bougie: transparant 1 640 kr
Arka: svartbest 4 495 kr

SUMMA: 10 555 kr

Det låter väl inte helt oöverkomligt?

Vad drömmer ni om?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefina saker du visar - skulle helt klart kunna önska mig samma saker. På min önskelista just nu ligger en Vipp tvålpump och Tove Adman ljusstakar.