måndag 14 januari 2008

Omgjord Klippan

Fick tag på en Klippan fotpall när jag var på Ikea förra gången. Skulle bara en sväng inom fyndhörnan och se om det fanns något, och för en gång skulle gjorde det faktiskt det. Har velat ha en fotpall hur länge som helst och så bara stod den där. Priset var ganska ordentligt nedsatt eftersom emballaget hade skadats men efter lite inspektion konstaterade jag att själva möbeln inte tagit skada. Ett svart överdrag införskaffades och fotpallen fick flytta hem till mig.


Men i helgen när Ikea återigen besöktes och min vita soffa införskaffades fick även min fotpall byta utseende. Ett vit överdrag köptes för att matcha soffan och den fick även nya ben. Köpte nämligen andra ben till soffan, brunsvarta för att matcha resten av möblemanget. När jag kom hem och öppna paketen insåg jag att ursprungsbenen till soffan borde kunna användas till min fotpall. Till min stora lycka så passade de faktiskt och istället för de tråkiga metallbenen fick den fina ben i trä. Tanken är att jag när jag får tid ska slippa ner dem och sen måla dem med svart färg. Men det får bli ett senare projekt..

[Bild: Privata]


Inga kommentarer: