söndag 13 januari 2008

Projekt: Kuddfodral

Har fastnat för rött, för rutigt och för randigt och nu när jag köpte en ny soffa ville jag gärna ha kuddfodral som uppfyllde dessa kreterier. Tyvärr gick det inte så bra att hitta mina drömfodral men efter att ha letat lite på Ikeas hemsida hittade jag lite möjliga alternativ. Sagt och gjort, väl på Ikea för att köpa min soffa beger jag mig även till tygavdelningen. Letar och letar efter tyget men kan inte hitta de. Det hela slutar med att jag inser att tyget som jag tyckt såg vitt och rött ut inte alls såg ut så i verkligheten. Det var vitt och rödorange, med andra ord, fruktansvärt gräsligt och inte alls vad jag letade efter. Men under mitt letande hittade jag tygen nedan istället och det fick följa med hem.

Så nu återstår bara att se om mina sömnadskunskaper har blivit större sedan jag gick på högstadiet och valde bort syslöjden till förmån för träslöjden. Sist jag försökte mig på att sy något blev det inte alls bra, tror det har något att göra med att jag vill att saker ska bli klara innan de ens är påbörjade. Menmen, det ska bli ett spännande projekt och jag återkommer med resultatet. Jag menar, hur svårt kan det egentligen vara att sy lite kuddfodral?

Men vad tror ni? Kan det bli snyggt?

[Bild: Privat]

Inga kommentarer: