tisdag 15 januari 2008

Omgjort sovrum

[Bild: Mille-notti.com]

Igår besöktes Jysk och en vit sängkappa inhandlades. Tyckte att det var dumt att inte passa på nu i reatider och till min stora förtjusning kom jag väldigt billigt undan. Sängkappan till min 120cm säng var nedsatt från 179kr till 90. Helt ok i mina ögon och det enda felet på den var att den är grymt skrynklig, men det är inget som inte lite tålamod kan ta hand om.

När jag väl bäddat om sängen insåg jag att sängen nog hade stått bättre vid andra väggen och eftersom jag är så glad i att möblera om tog jag naturligtvis chansen. Det hela blev grymt bra, betydligt bättre än innan och rummet känns nu mycket större. Att ytan framför spegeln fördubblades gjorde ju inte saken sämre, alltid trevligt med plats när man ska bestämma kläder på morgonen. Tänkte ta bilder så fort ljuset tillåter, vilket borde innebära till helgen.

När jag ändå var igång fick sängen en ny sorts bäddning, innan har överkastet gått hela vägen upp men har blivit inspirerad av diverse bloggar och kunde inte låta bli själv och numera påminner bäddningen lite om den nedan. Tanken är även att en sänggavel ska tillverkas men det är skjutet tills någongång i framtiden.

Min nya fina klockradio, en Tivolikopia, kom också igår och fick naturligtvis flytta in även den.


Inga kommentarer: