måndag 11 februari 2008

Det bidde blomkrukor..





[Bild: Privata]


Hela vägen till Ikea för att köpa lattemuggar som skulle användas som blomkrukor kan ju verka lite överdrivet och jag skyller på att det var därför jag var tvungen att handla det andra jag köpte. Muggarna funkar hur bra som helst, är väldigt nöjd och äntligen kan jag ha blommor i fönster i köket. Såg inte alls bra ut innan när krukan var större än fönsterbrädan. Blev inga pelagoner som det var tänkt från början utan fortsatte på det gröna temat i köket och satsade på de fina krukväxterna man kan köpa på Ikea för 5kr styck. Får se hur länge de överlever..

Hann förutom Ikea besöket faktiskt med allt jag hade tänkt mig. Gardinen blev sydd som ni kan se på bilderna ovan, semlorna har jag redan berätta om i ett tidigare inlägg och lampskärmen blev klädd. Återkommer med bilder på allt senare i veckan och då kommer även bilder på mitt vardagsrum, nu med både matta och läslampa.

6 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Fint med lattemuggar som blomkrukor! Så där kunde man ju ha färska örter också! Kanske man borde åka till Ikea nåt tag.. börjar ha en lång lista! Men det är nästan två timmars väg dit.. Fast till sommaren öppnar en ny Ikea nära där jag bor! Jippii!
Jättemysig blog du har annars!
H:Lotta

Anonym sa...

Felet med dessa muggar är att de är lite för små... för mig. Har ett fönster som nog är ganska lika ditt, får balansera de krukor som står där... och än, peppar peppar, har ingen ramlat ned.

Snyggt blev det i alla fall!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för dina rara ord...ska nog pröva på lite Mango doft då!!

Vad snyggt med blommorna i lattemuggar...kanske man får ta efter lite;)

Härliga vårbilder...att det redan blommar så,,,otroligt!!Alla visar så mö knoppar o blommor...känns som jag missat nåt...Inte gör det det hos oss...eller oxå har jag varit inne o bloggat för möö!!

Ha en skön vecka!!

Anonym sa...

Fint! 5:- är billigt, de håller väl så länge de håller.

jennys hus sa...

Vad läckert att använda muggarna som blomkrukor:-)
Trevlig blogg föressten.

Tjohalia sa...

Vilken härlig användning av lattemuggarna, alltid roligt med nytänkande! Kram Sandra