tisdag 12 februari 2008

Textiliers makt

[Bild: Privata]

Här kommer de utlovade bilderna på min lampskärm. Har tyvärr ingen bra förebild på hur lampskärmen såg ut innan den klädes om men den var i alla fall vit och inte så rolig.
Hittade även en rosa filt att ha i sovrummet, tanken var att den skulle plocka upp den rosa färgen i kudden. Har haft lite problem med att lokalisera just en ljusrosa pläd, verkar inte finnas så många och de som finns är inte alls billiga och som eftersom den bara skulle vara "prydnad" ville jag inte lägga ner stora summor på den. Men till min stora förvåning hittade jag en på Överskottsbolaget av alla ställen och billig var den med.
Tygtavlan jag gjorde fick även den komma upp på väggen, tog nämligen ganska mycket plats på hyllan ovan sängen. Är bara inte säker på om det verkligen funkar att ha samma tyg på så många olika ställen eller om det blir för mycket. Vad tycker ni? Blir tre kuddar, en lampskärm och en tavla för mycket?

På översta bilden ser ni ett annat fynd från Ikeabesöket i helgen. Hittade "prydnadsstenarna" till nedsatt pris, bara 19 kr kostade de och jag kunde ju inte motstå dem. En av mina Rosa Ljung krukor fick också vara med. Älskar dessa krukor. Fyndade faktiskt 3 nya på Blocket i förra veckan vilket innebär att jag numera har 6 stycken av just denna modellen. 5 stora och 1 lite mindre. Kanske skulle sluta fynda Rosa Ljung krukor snart? Har bara 13 stycken och fler blommor än så får nog inte riktigt plats, i alla fall inte i min nuvarande lägenhet.

Återkommer senare ikväll med bild på hur det såg ut innan jag bytte ut textilierna.

5 kommentarer:

S o F sa...

Tyget är superfint!

Mysigt!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Superfräscht!! ja lite tyg kan verkligen pigga upp tillvaron!!

Ann-Catrin sa...

ohhh så fint...härliga bilder!!
kram A-C

En inredoholic sa...

Superfint!! Ha en bra onsdag!

Maria sa...

Enkelt och snyggt sätt att ändra ett helt rum!