söndag 24 februari 2008

Helgens shoppingrunda

Egentligen skulle jag bara ner till stan för att lämna några kassar med kläder till Erikshjälpen och hitta presenter till G eftersom han fyller år i veckan. Men när jag ändå var inne på Erikshjälpen var jag ju tvungen att titta lite och gissa vad jag hittade! Ytterligare en Rosa Ljung kruka, en modell som jag har sen innan och som jag velat att en till av. Sagt och gjort, den hamnade i min korg och med den kom en glasskål som jag tänkte ha frukt i.

Det var dessa krukor som jag hittade ytterligare en av, de har sedan innan fått flytta till hyllan ovanför sängen eftersom kissan tyckte aldeles för mycket om att äta på blommorna.


Krukan hamnade alltså bredvid de två andra krukorna på hyllan ovanför min säng. Och eftersom jag behövde en blomma att ha i den blev det en tur inom Plantagen på vägen hem och där hittade jag..


..doftljus från Yankee Candle. Har läst en massa om dessa ljus lite här och där på nätet och varit lite nyfiken på dem och när de nu stod där var det ju bara att passa på. Tittar ni noga på bilden ovan ser ni att det står bredvid blommorna på hyllan.


Här är glasskålen jag köpte, 25kr tyckte jag var ett helt ok pris. Dessutom passar den väldigt bra på byrån och förhoppningsvis leder närvaron av äpplen i hemmet till en ökad konsumtion av frukt. Man kan ju hoppas i alla fall.



Och när man är nere på stan måste man ju passa på att gå på torghandel, blev fisk till ikväll och sen kunde jag inte motstå lite videkvistar.

[Bild: Privata]

När jag ändå var igång blev det faktiskt presenter till G men de kan jag inte visa eftersom han tjuvläser min blogg lite då och då..

Hoppas ni har en bra helg! Och att ni hinner njuta av det sista innan den är slut. Är det bara jag som tycker att helgerna går aldeles för snabbt? Själv ska jag och G ha "middagsbjudning" ikväll för min lillasyster och hennes pojkvän. Blir fisk och skaldjursgryta, mums!

3 kommentarer:

Tjohalia sa...

Åh jag ser att du har de härligt blommiga kuddarna från Åhléns, de skulle jag gärna vilja ha. Kram Sandra

jennys hus sa...

fin bilder:) yankee candle ljuset du köpt, luktar det gott? har varit så sugen på att beställa ett sånt med den doften du har men skulle vilja höra från nån som har det om det luktar gott? Kram/jenny

Anonym sa...

Vilka fina krukor! De passade bra in i rummet! Kul att du hittade en till, det är så kul när man hittar något man spanat efter.
Kram