onsdag 6 februari 2008

Planer för helgen

I helgen ska jag roa mig med följande:

  • Klä om en lampskärm från Ikea med samma tyg som jag använde när jag sydde kuddar till sovrummet. Tycker själv att jag kommit undan väldigt billigt men ändå fått mycket för pengarna. Av en meter tyg som kostade 90kr har jag gjort: 3stycken kuddar 40*40, en "tygtavla" och det kommer alltså även att bli en lampskärm. Tänk att jag inte kommit på tidigare hur bra det går att förändra med lite tyg.
[Bild: Ikea.se]

[Bild: Ahlens.se]


  • Skaffa blomkrukor till fönstret i köket. Inne på bloggen fint hemma berättade Ann-Catrin om hur hon har använt lattemuggar som blomkrukor eftersom fönsterbrädor i köket är väldigt smala. Har själv samma problem med mina fönsterbrädor och tänkte därför låna denna idé. Ännu inte bestämt om jag ska bege mig ända till Ikea för att få tag på billiga lattemuggar, dumt att inte ta chansen till ett besök men å andra sidan så var jag där förra helgen. Vi får se, någon som vet vart jag annars kan få tag på muggar? Gärna vita. Är just nu inne på att det kommer att bli pelargoner som kommer att planteras i muggarna, vita eller rosa.

[Bild: Odla.nu]

[Bild: Ikea.se]


  • Sy gardiner till köket av tyget som jag köpte på Ikea förra helgen. Har även skaffat stålvajer för att kunna sätta upp dem eftersom min lägenhet totalt saknar all form av upphängning för gardiner. Blir det tyg över är jag lite inne på att försöka mig på ett förkläde men vi får se. Allt handlar om hur bra kompis jag är med symaskinen.. Tyvärr är inte bilden nedan särskilt bra, tyget är mycket snyggare i verkligheten.
[Bild: Ikea.se]


  • Sist men inte minst hade jag tänkt försöka mig på att baka egna semlor. Är glutenallergiker och då är det tyvärr inte att bara knalla in i en affär och köpa dessa underbart goda bullar. Så om allt vill sig väl ska jag baka egna och kanske några som G kan äta samtidigt, han äter nämligen inte saker som är gjort på mitt mjöl.
[Bild: Tasteline.se]

4 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Härliga planer!
Hade också tänkt ha ambitionen att baka egna semlor men det bidde inte så...Läste förresten att vissa mjölintoleranta tål dinkelmjöl, stämmer det?

Kram Linda

Ann-Catrin sa...

Vilka planer du har... massor att göra!
om inte Ikea har lattemuggar kan jag tänka mig att Granit har.
lycka till nu!!
kramar A-C

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Det var inga dåliga planer det!!! Hopas det går i lås då!!

Anonym sa...

Fiffig idé med lattemuggarna - Bolagret har haft billiga och fina innan i alla fall.