söndag 9 mars 2008

Egen musli?


[Bild: Tasteline.com]

Jag vet att detta ska föreställa en inredningsblogg men jag kan helt inte låta bli. Ibland måste man helt enkelt få göra reklam för underbara saker man upptäckt. Var och handlade på Ica Kvantum med G igår och då hittade vi följande: Risenta erbjuder att man kan göra sin egna musli! Hur underbart är inte det? Speciellt för mig som är glutenallergiker och har varit hänvisad till en enda sort.

Risentas koncept är genialt, bara att ta en påse och sen fylla den med vad man känner för att stoppa i. Påminner ganska mycket om plockgodis.. Vår blev med bland annat bovetepuffar, krossade linfrö, jumburussin och tranbär. Mums vad gott det var till frukost. Dock är det kanske inte världens billigaste musli, snarare tvärtom, men min glutenfria var inte heller billig så.. 79kr/kg kostade det, i alla fall på min Ica.

1 kommentar:

Tjohalia sa...

Åh så härligt då skulle jag kunna skippa russin som är i de allra flesta müslis. Kram Sandra