måndag 10 mars 2008

Ny telefon


Pappa kom på middag igår för att fira min och G's födelsedag och i present fick jag bland annat en telefon, en fin gammal sak som är beige, har snurrskiva och där man måste lyfta på luren innan man slår numret. Enda problemet är att jag inte längre har fast telefon och alltså inte har någon nytta av den. Men eventuellt kan jag få "låna" G's ip-telefoni abbonemang som han inte använder. Lite nostalgi blir det över det hela, fastän jag inte kommer att använda den så som det var tänkt.. *ler* Återkommer med bilder när jag bestämt var den ska hamna någonstans.

En annan sak som hänt är att jag ställt mig i aktiv kö hos hyresrättsföreningen här i Lund. Japp, tanken är faktiskt att jag ska flytta ifrån mitt studentboende och in i min första "riktiga" lägenhet. Känner inte riktigt att jag har pengar till en bostadsrätt, inte än, och dessutom vet jag inte hur länge jag stannar i Lund. Men i vilket fall som så är steget taget och nu får vi se vad de har att erbjuda mig. Antar att en central lägenhet är något man bara kan drömma om.
Tanken på att flytta ger mig faktiskt lite panik, det känns som ett stor steg och det kommer definitivt betyda ett slut på mitt studentliv. Dessutom kommer det att betyda jag och G inte längre bor så praktiskt nära varandra längre. Än har jag ju inte lyckats övertala honom om att det är en bra ide att flytta ihop..

1 kommentar:

Tjohalia sa...

Åh vilken härlig nostalgitelefon, precis en likadan som farmor har :) Kram Sandra