måndag 10 mars 2008

Vardagslyx

Så fick jag äntligen lägga upp mina bilder, tog väl bara så där en 10 försök innan de lyckades. Lite skumt faktiskt, men ibland är det bara att acceptera att tekniken inte fungerar som det är tänkt.




Denna underbara ros hittade jag på Plantagen när jag var där och bara skulle "titta" lite. Den var naturligtvis tvungen att följa med mig hem och en likadan fast med vita rosor fick följa med hem till G. De kändes så våriga att jag inte kunde låta bli och dessutom passade färgerna så bra här hemma.

Underlägen från Marimekko fick jag av G i födelsedagspresent, han hade en idé om att de skulle passa i mitt vardagsrum, det var något om att jag hade rött och svart där sen innan. *ler* Är faktiskt böjd att hålla med honom. Så nu funderar jag på om det blir för mycket att följa upp mönstret i resten av rummet med. Är lite inne på att köpa tyg och sy i alla fall en kudde men är inte säker. Vad tycker ni? Blir det för mycket?



[Bild: Privata]


Av min snälla mamma fick jag min efterlängade Alvar Alto vas, den genomskinliga. Så nu står den fylld med vita tulpaner på min skänk och förgyller min vardag. Tänk att man kan bli så glad av något så enkelt som en vacker vas och färska blommor.

Hoppas ni alla haft en bra helg!




2 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejsan!!!
a mina inlägg krångla igår!!! Error så fort man la upp bilder..när jag tog 1 i taget så funka det!!!

Underbara blommor...vad vore livet utan dessa mirakel!!!!

Gillar de vita tulpanerna!!!

Ha en underbar härlig vecka!!!
~~♥ Milliskramar ♥~~

IKT i min vardag sa...

Hallå!

Har oxå haft mycket strul med blogger denna helg. Ett tag trodde jag att bloggen var försvunnen...ohh hemska tanke! Men den ordnade till sig till slut.

Härligt vackra blommor och underbart fina presenter!

Kram Linda