måndag 17 mars 2008

Helgrapport

[Foto: Privat]

Att ta det lugnt i helgen gick lite sådär, dels blev fredags after work betydligt vildare än jag tänkt mig och dels så har jag svårt för att låta bli att göra saker.

Lördagen mådde jag som jag förtjänade, men det verkar som samma sak gällde alla mina kolleger så jag var i alla fall inte ensam. Men det blev bland annat en tur till Ikea eftersom G behövde lite mer hyllor till sitt kontor. Han har ju bestämt sig för att utöka sin verksamhet och investera i en egen skrivare. Tydligen är den grymt stor och hela kontoret fick omorganiseras. Så eftermiddagen spenderades med att montera ett avlastningsbord och hjälpa till med att flytta saker. När vi väl kom hem mådde jag inte alls bra, borde nog tagit det lite lugnare, så tyvärr fick jag skippa tjejkvällen och låg istället i soffan, kände mig allmänt risig och tittade på Melodifestivalen.

Söndagen mådde jag bättre och gick en skön promenad i det fina vädret. Japp, solen sken, det var varmt och himlen var knallblå. Underbart! Och jag fick ny energi. Faktiskt så mycket energi att jag planerade upp hela min söndag med saker jag skulle göra. Började med en tripp till Härliga Hem i Staffanstorp och hittade massor med underbara saker. Fortsatte därefter till Nova och det blev ytterligare två skålar från iittalas origo serie. Skyller helt och hållet på att det var nedsatt pris. Även något annat införskaffades men det får ni se mer av senare.



Besöket på Ikea resulterade bland annat i att en vit Våren pläd fick följa med mig hem, den var nämligen prisnedsatt från 199 till 49 och när inte längre priset var ett hinder var det svårt att låta bli.. Dock fick jag inte tag på ytterligare en dörr till min Expedithylla, vet inte hur många gånger den varit slut nu.

[Foto: Ikea.se]

Inga kommentarer: