onsdag 2 april 2008

Weekendresa till..



[Kollage: Eget med bilder från hotellets hemsida]

..Copenhagen blir det för mig och G. Vi har båda tagit ledig på fredag och ska börja dagen med att få sova så länge vi vill, nästan i alla fall. Har varit lite si och så med sömnen den senaste vecka eftersom G har haft mycket jobb att fixa. Vilket inte egentligen påverkar mig eftersom jag skulle kunna gå och lägga mig i tid vilket fall som. Men en liten stund varje kväll vill jag ändå gärna umgås med honom och då får man vänta tills han kommer hem. Tyvärr innebär det att jag inte kommer i säng förens halv 1 och sen måste upp vid 7. Men det kan jag leva med.. ett tag till.

Vilket fall som så bär det av till Köpenhamn där vi ska bo på hotell, äta gott, shoppa loss, slappa, njuta av våren och bara njuta av varandras sällskap. Ska blir oerhört skönt, har stundvis varit en ganska stressad vår och jag känner att vi behöver få komma bort och bara ta det lugnt. Ibland måste man helt enkelt unna sig själv lite lyx i vardagen. Och vem kan motstå 2 nätter på hotell och en stor hotellfrukost? Inte jag i alla fall..

Hotellet vi ska bo på heter Ascot Hotel, det ligger väldigt centralt och man har nära till det mesta. Alltid en fördel att det inte är så långt att gå från Centralstationen. Och en klar fördel att det är nära till Ströget. Exakt hur vi ska spendera dagarna är ännu inte bestämt men det kommer att bli minst en lunch nere vid Nyhavn och antagligen kommer minst ett museum att besökas. Några förslag på saker vi måste se?

Så nu hoppas vi bara på fint väder, förra våren var vi också i Köpenhamn och bodde på hotell och då var det underbart väder hela helgen. Hade varit mysigt om solen sken, blir inte lika kallt att äta lunch ute vid vattnet då.. *ler*





Någon som har några bra tips på trevliga restauranger?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som trevliga weekendplaner. :) Ha en mysig tripp! :)

Vecka - Vecka sa...

Ha en superskön helg i vårvädret!
Kram, Lotta