tisdag 29 juli 2008

Inspiration: Badrum

[Kollage: Eget gjort med bilder från diverse hemsidor]


Ännu kommer inte några bilder på den nya lägenheten jag flyttat in i, mest eftersom jag faktiskt inte har haft tid att ta några bilder. Men det beror även på att vi ännu inte helt har kommit helt i ordning, hälften av mina saker står fortfarande kvar i min gamla lägenhet och tanken är att de ska sorteras i högar. En hög för sådant som ska få plats i vårt hem redan nu, en hög för saker som ska slängas och en hör gör sådant som ska sparas men magasineras. Och när väl det är klart ska samma sak göras hemma hos G. Men jag lovar, snart kommer bilder på underverket.

Under tiden tänkte jag berätta om vårat badrum, vårat hiskligt fula badrum som har blåa våttapeter på väggarna och blåa plastmattor på golvet. Det är helt enkelt fruktansvärt blått. Helst hade jag rivit ut allt och kaklat vitt, men eftersom det är en hyresrätt, vi flyttar snart och inte har pengarna, får jag göra det bästa av saken. Min tanke är att neutralisera det blåa med hjälp av svart, en svart badrumsmatta är införskaffad, så även ett svart duschdraperi från Jysk och svarta handdukar från Hemtex. Letar febrilt efter en svart tvålkopp, någon som har ett bra tips? Och som enda blå detalj i rummet, förutom väggar och golv skulle jag vilja ha en blå mugg från Rörstrands Hanna serie. Frågan är bara om det blir för blått..

1 kommentar:

Tjohalia sa...

Vilket fint inspirationskollage! Kram Sandra