torsdag 28 augusti 2008

Så går en dag från våra liv..

Har varit en sådan där vecka, ni vet en sådan vecka där man har massor att göra men egentligen inte känner att man får något gjort. Har gjort det sista av flyttstädningen av min gamla lägenhet, från och med idag är allt klart. Dessutom har jag för första gången betalt halva hyran på min och G´s lägenhet så nu bor jag verkligen här på riktigt. Men just denna flyttstädning är boven i dramat, tråkigare sysselsättning är svår att hitta och kombinationen med första veckan tillbaka på jobbet efter semestern har inte varit nådig. Känns som jag inte gjort annat än jobbat, städat och sovit.

Undantaget i veckan var måndagen, tack o lov att alla veckor måste ha sina ljusglimtar. Jag och G firade 2 år tillsammans och en underbar måltid intogs på en tapasrestaurang nere på stan. Gott vin, vinkokta musslor, patatas bravas, svalkande gazpacho och en underbar creme de catalan till efterrätt. Livet kunde inte bli så mycket bättre. Efteråt gick vi och såg Arn - Riket vid vägens slut, vilket dock var ett totalt bottennapp. Tyvärr inget jag alls kan rekommendera.

I helgen blir det en "sista" tripp till , Ikea för att köpa det sista till lägenheten, det är i alla fall vad jag försöker inbilla pojken, får se om jag kommer att lyckas. Var inne på deras hemsida och hittade en massa spännande nyheter, bland annat en ny variant av tyget Blad från deras Stockholms serie.

[Bild: Ikea.com]

Ni har väl inte missat Tjohalias tävling där man kan vinna en marimekkoskål? Själv hade jag helt glömt bort den och kom på det precis i tid, tävlingen tar slut om bara några timmar. Skynda och tävla ni med.



[Bild: Lånad från Tjohalia]

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis i efterskott till eran två-årsdag! Kram Sandra