tisdag 2 september 2008

Kan man ha för många kuddar?


Frågar man G kan man absolut ha för många kuddar. Han har svårt att förstå hur jag har lyckats fylla en byrå med bara kuddfodral och tyger som skulle kunna bli kuddfodral. Själv ser jag inget konstigt alls i detta, hittar man ett snyggt fodral så är man bara dum om man inte låter det följa med en hem. Och när det dyker upp fina tyger kan det ju inte skada att man råkar köpa hem en meter, man vet ju liksom aldrig. Men om G fick bestämma så hade kuddförbudet han inför faktiskt efterlevts..

Är lite långsam ibland och det var faktiskt först idag som jag hittade de underbara textilier som görs av Kragh Rosenberg. Men det var kärlek vid första ögonkastet och som tur är ska jag och G besöka Köpenhamn om två veckor. Jag räknar med att hitta butiker som säljer dessa kuddar så jag kan få klämma och titta på dem i verkligheten. Kanske kan även någon av dem få följa med mig hem, bara att hoppas på att älskligen inte protesterar allt för vilt.

[Kollage: Eget gjort på bilder från kraghrosenberg.com]



Andra har med bloggat om , och .

3 kommentarer:

Ulli sa...

Enligt mitt tycke kan man inte ha för många. Att byta kuddar är ett enkelt sätt att förändra ett rum. Sedan är det ju mysigt med många kuddar. Finns ju en uppsjö färger och mönster att välja på plus att det är ju relativt enkelt att sy egna kuddfodral.

Ha det så trevligt i Köpenhamn!
Kram Ulli

Anonym sa...

Jag kan inte annat än hålla med dig! Det är så smidigt att ändra om kuddar och vips så har man fått en helt annan känsla i rummet. Kram Sandra

Anonym sa...

Vilka fina kuddar du visar! Och nej - man kan inte ha för många!
Själv har jag dock kuddstopp, vill inte köpa nåt förrän jag vet lite mer vad jag egentligen är ute efter... :-)

Läste att du jobbade med mobilapplikationer... det plus Lund koppar mig till SonyE/// - kan det stämma?
Själv jobbar jag på E/// i Gbg.