tisdag 2 september 2008

Lila detaljer

Har egentligen aldrig varit så mycket för lila, men av någon anledning har ändå lila detaljer börjat smyga sig in i vårt sovrum. Att det blev lila kan bero på att G inte godkände mina drömmar om ett turkost sovrum. Dessutom känns lila som en utmärkt höstfärg, men vem vem, sovrummet kan mycket väl ändra färg igen. Det har ju hänt förr..
Bilden nedan gillar jag skarpt, vit är en snygg bas för det lila. I vårt sovrum är tyvärr väggarna ljusgula och plastmattan på golvet gör det hela ännu värre men trots det tycker jag att det lila fungerar. Återkommer med bilder på sovrummet ikväll.



Några av de detaljer som numera återfinns i vårt sovrum är lila örngott och ljuskoppar från Ikea. Det beställdes även några kuddfodral i lila från Ellos och allt kompletteras med en lila skål som mina smycken hamnade i. De lila bilderna som är med i kollaget nedan är en nyhet från Ikea som jag med hade kunnat tänka mig.

[Kollage: Eget med bilder från Ikea]


Andra har med bloggat om , , och .

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så snyggt med lila, det har vi också i sovrummet. Det trodde jag aldrig, men det trivs jag med. Kram Sandra