onsdag 15 oktober 2008

Bredvid en öppen spis

En av de saker jag gillar mest med vår blivande lägenhet är den öppna spisen. Förvisso är den sedan länge igensatt men det är trots allt en öppen spis och de kan bli grymt mysiga med levande ljus. För mig betyder detta att en mysig fåtölj måste införskaffas, det finns nämligen en regel som säger att öppna spisar måste kompletteras med en sådan.

Hittade den nedan på EM, någon som har någon erfarenhet av denna fåtölj? Någon som vet om den finns i svart?

[Bild: EM]

Den öppna spisen finns i en halva och min tanke är att inreda det med följande:
  • En mysig fåtölj man kan krypa upp i, gärna med tillhörande fotpall
  • En bra läslampa
  • Bokhylla med mina böcker
  • Förvaring för G's konjak

Bokhyllan kommer antagligen att bli en svartbrun eller en vitt Bestå från Ikea med luckor. Har ännu inte bestämt vilken höjd jag vill ha, väljer mellan 64cm och 128cm, är lite allergisk mot möbler som går för högt upp på väggarna men samtidigt så ska både mina böcker och G's konjak få plats. Vi får se, det är ett senare problem, först ska vi flytta in och både förvaring till sovrummet och ett nytt matbord går före.
[Bild: Ikea.se]

1 kommentar:

Anonym sa...

Väldigt mysig fotölj :) Låter trevligt med levande ljusen till som du beskriver.