torsdag 30 oktober 2008

Projekt: Flytta

På lördag går första flyttlasset till den nya lägenheten, förrådet där alla mina saker har bott ska tömmas och Ikea ska besökas för att införskaffa några välbehövliga möbler. Nedan har jag listat de saker vi ska köpa men även några saker som jag inte hade protesterat om de fick följa med de oxå..

I sovrummet, som har ljusgråa väggar, planerar vi att ha mörka möbler och vi är båda överens om att de svartbruna möblerna Malm är ett bra alternativ. Själva sängen kommer att dröja ett tag till men byrån kommer att köpas redan nu, man kan aldrig ha för mycket förvaring.. Hittade dessutom ett mörkrött överkast som jag inte sett innan som jag ska ta en nämre titt på. Vad tro ni? Kan inte ljusgråa väggar, svartbruna möbler, vita gardiner, ett mörkrött överkast, kuddar i vitt och grått och några röda detaljer bli snyggt?




Till vårt nyköpta matbard behövs det stolar och jag är inne på att Bertil från Ikea kan bli snyggt, men det återstår att se. Däremot så tänkte jag att gallret nedan ska få fungera som torkställ. Inspirationen hittade jag här. Är även lite inne på att det kan fungera som skoställ i hallen.



Vad gäller kontoret så har jag just nu mest drömmar, jag är förälskad i det svarta skrivbordet Linnarp, men G är inte helt övertygad, dessutom finns det inga på lager i Malmö så vi får se hur det går. Stolen nedan hade jag inte heller protestarat emot om den följde med oss hem, den är grymt snygg.


[Kollage: Eget med bilder lånade från Ikea]

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till med flytten!
Kram Sandra