torsdag 31 januari 2008

Vill ha: Ytterligare ett rum

Ska flytta ifrån mitt studentboende någon gång under året och med största sannolikhet kommer det att bli en hyresrätt. Hade egentligen velat köpa en lägenhet men eftersom jag inte vet om jag kommer att stanna här i Lund eller inte får det bli ett senare projekt. Så tanken just nu är att försöka få tag på en trea. Kanske kommer min pojkvän att bo där med mig, kanske inte men en trea vill jag ha eftersom jag drömmer om ett arbetsrum/bibliotek. Med andra ord ett rum där jag kan ha alla mina böcker som just nu inte får plats, ett rum där jag kan ha min dator stående och där jag kan sitta och bara ta det lugnt.

Om jag får detta rum skulle jag vilja inreda det med följande. Min tanke är att väggarna ska vara ljusgrå och sen ha en fondvägg med tapeten Magnolia från Cole & Son. Till detta vill jag ha en divan och en bokhylla, gärna i stil med de på bilden nedan från Ikea. I divanen har jag tänkt mig ha ljusrosa kuddar som tar upp det rosa i tapeten och på golvet skulle jag vilja ha en ljusrosa lurvig matta. Ett skrivbord som påminner om det nedan har jag redan fast det behövs målas om eftersom det just nu är ljust träfärgat och till det min vita pinnstol. Några rosa ljung krukor i fönstret och kanske en vit hissgardin så hade jag varit ganska nöjd sen. Kan ni se det framför er?

[Bild: Privat kollage gjort på bilder från nätet]

1 kommentar:

IKT i min vardag sa...

Det ser ut som det skulle bli riktigt snyggt! Vore kul att få se det i verkligheten sen :-).

Kram Linda