fredag 1 februari 2008

Planer för köket

Känner att jag har försummat mitt kök något och lagt nästan all min energi på vardagsrum och sovrum. Har dessutom ett ganska tråkigt kök, blir lätt så när man bor i studentlägenhet men nu har jag bestämt mig för att piffa upp det. Har inte så mycket bilder på hur det ser ut i nuläget, mest eftersom det är ganska svårt att ta kort eftersom det är ganska litet. Men man kanske ändå kan få en känsla för hur det ser ut med hjälp av bilderna nedan.

Min tanke är att satsa på grönt, dels för att jag redan har gröna saker och dels för att det känns som en bra färg nu när våren börjar närma sig. Förklädet på översta bilden nedan är tänkt att fungera som grund och sen ska jag försöka ta upp den nyansen i övrigt tyg. Har bland annat för mig att jag sett kökshanddukar i samma gröna färg på Lagerhaus. En annan sak jag tänkt satsa på för att få det mysigare är en gardin till fönstret, kanske en sån här från ikea. Annars är det fullt möjligt att jag syr en egen av tyget nedan och då samtidigt syr en "kappa" att ha för hålet som finns framför elementet.

[Bild: Privata]

[Bild: Ikea.se]

2 kommentarer:

Tjohalia sa...

Vilket mysigt kök du har :) Det blev riktigt fint med grönt, trevlig helg!

IKT i min vardag sa...

Köket ser jättemysigt ut. Den fina hissgardinen har jag också, fast i sommarboendet vid kusten. Har gjort om den lite genom att klippa av snörena, rulla upp den och fästa vita sidenband.
Gillar tyget du visar sist!

Kram Linda