tisdag 15 april 2008

Att klä om en fåtölj


[Bild: Ikea.se]


[Bild: Privata]

Har funderingar på att försöka mig på att klä om min fåtölj ordentligt. Och med ordentligt menar jag att jag inte bara skulle häfta fast tyget, erkänner att det är det jag gjorde första gången, utan sy ett överdrag som jag sen häftar fast. Känns som det hade varit lite bättre och sett lite snyggare ut. Som det är nu ska man helst inte se baksidan av fötåljen, den är inte så snygg.

Just nu får det dock vänta, symaskinen bor hemma hos mamma igen, det är nämligen där den bor egentligen, och jag får vänta tills hon sytt färdigt gardinerna till sommarstugan. Men tyget jag tänkt mig är Berta från Ikea, det röda med vita rutor. Tror det hade kunnat bli snyggt, vad tror ni?

Ett nytt projekt jag har på gång är just min mammas sommarstuga, hon har bett mig att hjälpa henne med möbler och färgval och nästa helg när vi ska dit och äta mat tänkte jag passa på och kolla lite. Dock har hon varit busig och köpt tyg till gardinerna utan att rådfråga mig.. så vi får se hur det blir.

4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vad härligt med sommarstugan - hoppas gardinerna var som du tänkt!

Kram Maud

IKT i min vardag sa...

Jag har klätt om en karmstol med häftpistol, det var inte skoj!
Önskar att jag fixade att sy ett överdrag till stolen istället.
Kul att inreda och piffa med sommarstugan.

Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Alltid roligt att fräscha upp!

Härligt att du fått inredningsuppdrag av mor din. Men så "fräckt" av henne att busa så med dig ;)

Kram Annica

Maria sa...

Snyggat tyger du har hittat!