måndag 14 april 2008

Inspiration: Balkongen



[Kollage: Bilder från bla Ikea.com och Odla.nu]

Det fina vädret i helgen fick mig att vilja plantera blommor på min balkong eller min och min, plantera blommor i krukor att ha på loftgången som går utanför min dörr. Ifjol hade jag två stolar, ett bord och några krukor med blommor ståendes där och jag hade väl tänkt mig något liknande i år. Men stolarna och bordet är i plats, vit sådan.. vilket överraskning, och helst hade jag velat byta ut dem. Kanske mot något från Ikea, kanske två stolar av sorten Tärnö som jag sett att det även finns bord till. Är lite inne på att åka en sväng till Plantagen efter jobbet och se vad som finns. Hade inte varit helt fel med lite färska örter och kanske lite luktört.

Ifjol hade jag även jordgubbsplantor på min franska balkong, är lite inne på att ha det även i år. Var grymt nice att plocka jordgubbar varje morgon, att det bara blev ca en om dagen har inte med saken att göra..

Har varit lite dålig på att uppdatera på sistonde, ska försöka skärpa mig. Har inte haft brist på inspiration, sådan finns det mängder av men tiden tycks helt enkelt inte räcka till. Lovar att försöka bättra mig men det finns tyvärr inga garantier. Det är något i luften som får mig att vilja göra andra saker än sitta vid datorn.. *ler*

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så är det säckert att vårsolen och trädgården drar:-)
Har ingen aning - här fortsatte snön att falla imorse:-(

Kram Maud

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hehe. Jag tycker det låter sunt att du lever ett liv in real life och inte bara i sajber ;)

Mmmm jag förstår dig, det finns inget ljuvligare än att kliva ut på sina "ägor" (balkong, altan eller tomt kvittar) och plocka lite färska bär. Längtar efter smak av hallon, jordgubbe och smultron :)

Ha en skön kväll!
Annica

Anonym sa...

Va mysigt. Själv har jag ingen balkong. Inte än iaf. Håller på att försöka bygga en. Häng gärna på på mitt tema den här veckan. "Grönskande platser" är veckans tema, skulle kunna se det som ett glädjens tecken nu när solen skiner och våren är här. Trädgårdar, balkonger, växthus, altaner, utemöbler och blommor. Häng gärna på och hjälp alla där ute med inspiration inför sommarsäsongen!