tisdag 19 augusti 2008

Tisdagstema: Metall

[Foto: Privat]

Det var ett bra tag sedan jag hade med ett bidrag i Tisdagstemat men när jag såg temat visste jag direkt vad jag skulle ta ett foto på. Själv är jag inte så mycket för metall men pojkvännen däremot han gillar det. I julas fick han oljelyktan från Stelton av bror med sambo medans jag och hans mor passade på att utöka hans samling av Leaf-skålar från Georg Jensen.

Lyktan och två av skålarna pryder just nu vår skänk i vardagsrummet ihop med en porslinsblomma och en vas kommer från Ikeas Stockholm serie. Pistagenötterna är inte en del av dekorationen, även om man skulle kunna tro det..

3 kommentarer:

yllet sa...

Väldigt fint och mångamånga fina bilder var det här! Tack för att du visar oss ert fina hem!!

Anonym sa...

Snygg bild och snygga saker...nu ska jag kika igenom din blogg...såååå roligt att se hur folk har det hemma hos sig..kramilikram

Tjohalia sa...

Åh den oljelyktan är riktigt fin! Kram Sandra